Matematyka w formie lapbooka

W tym semestrze uczniowie klasy 4a, 4b oraz 5a podsumowywali wiadomości wykonując lapbooka.

By stworzyć lapbooka, należy dobrze zaplanować pracę, przyswoić sobie materiał, uporządkować notatki, wybrać najistotniejsze i najciekawsze informacje, a potem nadać im atrakcyjną formę. A pomysły naszych twórców naprawdę nie znają granic. Metoda ta rozwija kreatywność, zdolności manualne, umiejętność planowania – również tego przestrzennego, niewątpliwie uczy cierpliwości. Młodsze klasy miały temat dotyczący jednostek długości i masy. W swoich pracach wykorzystali jednostki, których obecnie się nie używa takie jak: łokieć, sążeń, pręt oraz stopa. Klasa 5a podjęła próbę o tematyce własności liczb naturalnych. Niektórzy uczniowie doszukali się pojęcia liczby doskonałej i w prosty sposób wyjaśnili jej zależność.

Jak pokazują zamieszczone zdjęcia, nauka z tak przygotowanych lapbooków to sama przyjemność.

 

E.Preuss

Udostępnij