Wycieczka do Torunia

14 października odbyła się wycieczka do Torunia, w której uczestniczyła nasza klasa (7B) oraz klasa 5B wraz z opiekunami – p. Bykowskim, p. Koczorowską, p. Świergiel. O 7:45 mieliśmy spotkać się pod szkołą, natomiast wyjechaliśmy dopiero po godzinie 8:00. Na miejsce dotarliśmy ok. godziny 11 i wprost z autokaru ruszyliśmy ku toruńskiemu Teatrowi Baj Pomorski. Spektakl składał się z dwóch części, które oddzielała jedna przerwa. Wszystko powstało na podstawie powieści Robinson Crusoe. Aktorzy świetnie wcielili się w dane role, a przedstawienie oglądało się z zaciekawieniem. Zaraz po zakończeniu pokazu mieliśmy możliwość spotkania i zadania paru pytań jednej z aktorek.

Następnie udaliśmy się do Muzeum Żywego Piernika, gdzie prowadzone były zajęcia z pieczenia pierników. Prowadzący byli ubrani w starodawne stroje, a wszystko było przedstawione używając dawnej formy języka polskiego. Nie tylko poznaliśmy tam historię powstawania słynnych ciastek, ale również własnoręcznie mogliśmy upiec owe pierniki.

Około godziny 17 zajechaliśmy do hostelu. Po przerwie poszliśmy zwiedzić fort, w którym przebywaliśmy. Mało kto spodziewał się, że będziemy nocować w tak zabytkowym miejscu. Obeszliśmy twierdzę wraz z przewodnikiem, który ciekawie opowiadał o całym forcie.

Następnego dnia po śniadaniu zajechaliśmy do planetarium, aby obejrzeć seans astronomiczny. W ciekawy sposób zostały przekazane najważniejsze informacje dotyczące planet. Samo miejsce było trochę nietypowe ze względu na dach, który kształtem przypominał stożek.

Po seansie zawędrowaliśmy pod Dom Legend Toruńskich, gdzie – podobnie jak w muzeum – legendy dotyczące miasta zostały przekazane za pomocą starodawnej formy języka polskiego. Pomieszczenia zostały przyozdobione różnymi naściennymi malunkami, a każde z nich zawierało różne rekwizyty pomagające w łatwiejszym przedstawieniu danej opowieści.

Następnym punktem naszej wycieczki był spacer po mieście wraz z sympatyczną panią przewodnik. Na trasie zwiedziliśmy wiele miejsc w tym: Krzywą Wieżę, dom Mikołaja Kopernika, szliśmy przez Stare Miasto, minęliśmy pomnik Kopernika oraz mieliśmy okazję zwiedzić wnętrze ruin Zamku Krzyżackiego.

Na koniec odwiedziliśmy McDonald’a, aby zjeść posiłek, a zaraz po jego spożyciu wróciliśmy do autokaru i ruszyliśmy w drogę do Poznania. Pod szkołę zajechaliśmy ok. godziny 20:30.

Wycieczka była ciekawa, więc każdy z nas mógł miło spędzić czas zwiedzając zakamarki Torunia. Wiele osób było zadowolonych, chętnie powtórzylibyśmy taki wyjazd.